الثلاثاء، 27 مايو 2014

What is Telepresence?



What is Telepresence?


Telepresence is the action or simulation of remote attendance. Although true stimulation of all five human senses from a remote environment is not possible with current technology, high-quality remote video and audio feeds are termed telepresence for purposes of research and product marketing. Additionally, work is advancing in providing remote stimulation of the senses of touch and to a lesser degree smell. Remote stimulation of the sense of taste does not seem technologically feasible for the foreseeable future.
The first known detailed description of a telepresence system is attributed to the science fiction story Waldo, published in 1942. Forty years later academics from the Massachusetts Institute of Technology began actively developing practical two-way audio and video communications systems. Although far from the true-immersion experience described in science fiction, audio and video proved to be adequate for describing complex ideas and providing a sense of companionship. Therefore early telepresence systems marketed for consumer and business use centered mostly on the establishment of a sense of attendance for people separated by large distances in which arranging an actual physical meeting would be costly, time consuming, or otherwise impractical.
Telepresence logo
Today the field of telepresence is generally divided into two separate fields. The true science of telepresence, which simulates an immersive experience encompassing most or all of the user's senses, remains a subject of active research. Limited telepresence, usually restricted to audio and video, is often termed teleconferencing or videoconferencing. Teleconferencing continues to be actively developed by high-technology companies such as Cisco, and may encompass additional features such as sharing digital files, specifically-designed telepresence or teleconferencing rooms, and specialty hardware and software that maintain quality communications for prioritized senses under adverse network conditions.

الحضور عن بعد هو العمل أو محاكاة الحضور عن بعد . على الرغم من التحفيز ينطبق على جميع حواس الإنسان الخمس من بيئة نائية غير ممكن مع التكنولوجيا الحالية ، وذات جودة عالية الفيديو عن بعد و يغذي الصوت وتسمى التواجد عن بعد لأغراض البحث و تسويق المنتجات . بالإضافة إلى ذلك ، والعمل تتقدم في توفير التحفيز النائية من الحواس اللمس وبدرجة أقل رائحة . لا يبدو التحفيز النائية من حاسة الذوق عمليا من الناحية التقنية في المستقبل المنظور .
و عزا صفا مفصلا الأولى المعروفة لنظام التواجد عن بعد إلى قصة الخيال العلمي والدو ، التي نشرت في عام 1942 ، وبعد اربعين عاما بدأ أكاديميون من معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا النامية بنشاط نظم الاتصالات الصوتية و الفيديو في اتجاهين العملية . على الرغم من أن كثيرا من تجربة حقيقية الغمر وصفها في الخيال العلمي ، وثبت الصوت و الفيديو لتكون كافية لوصف الأفكار المعقدة وتوفير الشعور الرفقة. لذا نظم الحضور عن بعد في وقت مبكر تسويقها للمستهلك والأعمال استخدام تركزت في معظمها على إنشاء شعور الحضور للناس تفصل بينها مسافات كبيرة فيها ترتيب اجتماع المادي الفعلي سيكون مكلفا ، وقتا طويلا ، أو غير عملي خلاف ذلك.
شعار التواجد عن بعد
اليوم ينقسم مجال الحضور عن بعد عموما في حقلين منفصلة. علم صحيح من الحضور عن بعد ، والذي يحاكي تجربة غامرة تشمل معظم أو كل الحواس للمستخدم، لا يزال موضوع بحث نشطة. وغالبا ما يطلق عليه التواجد عن بعد محدودة ، تقتصر عادة على الصوت و الفيديو، و المؤتمرات عن بعد أو مؤتمرات الفيديو . تواصل المؤتمرات إلى تطوير بنشاط من قبل شركات التكنولوجيا الفائقة مثل سيسكو ، وربما تشمل الميزات الإضافية مثل تبادل الملفات الرقمية، و التواجد عن بعد أو المؤتمرات غرف مصممة خصيصا ، والأجهزة والبرمجيات المتخصصة التي تحافظ على جودة الاتصالات ل الحواس الأولوية في ظل ظروف معاكسة الشبكة .

0 التعليقات:

إرسال تعليق